22 juli 2010

Soms lopen dingen anders

Het is al weer een maand geleden dat ik een berichtje plaatste op mijn blog. De hoogste tijd dus om jullie bij te praten. Wat is er de afgelopen maand allemaal gebeurd ?

Natuurlijk hebben we allemaal genoten van het heerlijke weer in Nederland. Het was zelfs zo warm dat we een klein zwembad hebben gekocht  zodat we af en toe even konden afkoelen. Tja, en als je dan lekker in het zonnetje ligt en af en toe wat afkoeling zoekt in het zwembad dan denk je niet meteen aan vakanties. Je hebt immers al vakantie in je eigen achtertuin :-)

Ondanks dat werden de laptops 's avonds meerdere malen opgestart en werden er alternatieven gezocht. Want al is het nu in Nederland top weer, wie zegt dat dat ook zo is tijdens de zomervakantie ? Dus werd er een rondreis door Europa uitgewerkt (België, Frankrijk, Italië, Zwitserland en dan eindigen in Duitsland). Dat zou hem kunnen gaan worden, maar het is geen Amerika.......  Hoezo verwend ?

We gingen weer verder met het genieten van de zomer in Nederland en kwamen op een avond per toeval achter leuke aanbiedingen bij Expedia. Zelfs de mogelijkheid van de West Coast werd weer onderzocht. Het lijkt de kabinetsformatie wel.  Wikken en wegen en nog eens wikken en wegen. Er was (onbewust ?) iets wat ons tegen hield om daadwerkelijk te boeken. 

Ondertussen dreigt er even een flinke kink in de kabel te komen door het werk van manlief. Eerst maar eens kijken of we qua planning op het werk wel weg kunnen in de weken die we willen gaan. Er is even wat onduidelijkheid, maar op woensdag kwam er duidelijkheid. Niets stond een paar weken weg met het gezin nog in de weg. Of toch wel ?

Terwijl Lex en ik gisterenmiddag nog steeds aan het wikken en wegen zijn  tussen West Coast en Orlando gaat ineens de deurbel. De huisarts en of hij even binnen mag komen....... De States waren op dat moment letterlijk mijlen ver weg.

Het gaat al een paar maanden, eigenlijk sinds het overlijden van mijn moeder, niet goed met mijn vader. In eerste instantie schuif  je dat op een stuk rouwverwerking en wil je je vader de ruimte geven om hier op zijn eigen manier mee om te gaan. Een paar weken geleden heb ik toch de huisarts ingeschakeld omdat ik, maar ook anderen om ons heen, het niet vertrouwden. Hier was meer aan de hand dan rouwverwerking.

Er volgende een bloedonderzoek en de huisarts vertrouwde de resultaten niet. Afgelopen dinsdag is er een echo van de onderbuik gemaakt en een foto van de longen. De uitslagen waren nu binnen en de huisarts wilde die uitslagen eerst met ons bespreken. Als je die woorden hoort dan weet je dat het foute boel is. Er is een vlek van bijna 10 cm te zien op de longfoto's en er zijn bollen of haren van ook ongeveer 10 cm te zien op de lever. Natuurlijk kon er nog niets met zekerheid gezegd worden. Er zal eerst verder onderzoek moeten plaatsvinden. 

De afgelopen 24 uur is er veel gebeurd. Ik ben met mijn vader vanochtend bij de longarts geweest en waar de huisarts gisteren nog enige voorzichtigheid inbouwde, sprak de longarts over longkanker met uitzaaiingen naar de lever tot het tegendeel bewezen is.  En dat komt dan heel hard aan. Gelukkig kan er aanstaande dinsdag al een leverpunctie (minst belastend voor mijn vader) plaatsvinden en op mijn verzoek of eigenlijk aandringen,  zal er ook een schedel CTscan gedaan worden om het centrale zenuwstelsel te screenen.  Op maandag 2 augustus worden we weer bij de longarts verwacht om de uitslagen te bespreken en horen we een behandelplan.

Hoe de zomervakantie er nu uit gaat zien, wij weten het niet. Het zal in ieder geval niet de zomervakantie worden die we in gedachten hadden. Misschien gaan we af en toe een paar daagjes weg met de kids en verder zullen we veel thuis zijn.  Soms lopen dingen gewoon anders dan je gehoopt, gedacht en gepland had. Amerika loopt niet weg. Er zijn ergere dingen dan het niet door gaan van een zomervakantie !

Vooralsnog zal ik dit blog wel op actief laten staan. Of er nog veel gezellige posts zullen volgen, ik weet het niet. De enquête heb ik wel weg gehaald omdat die compleet achterhaald is. Ik denk dat het uiteindelijk toch Orlando was geworden. Maar het zou een zeer close call zijn geweest met de West Coast. Dus jullie kennen ons allemaal beter dan wij onszelf kennen :-) 

Ik wens iedereen een hele fijne zomer ! Als er toch  iets leuks gebeurd in huize Tinnetam, dan zal ik jullie natuurlijk via dit blog op de hoogte houden.  Juist nu denken we dat het belangrijk is om toch onze momenten van ontspanning met de kids te pakken. Zij hebben het al zwaar zat en verdienen ook hun aandacht en lol tijdens hun zomervakantie. Want laten we wel wezen:

 

8 reacties:

Rick, Sunshine State zei

Wat zal dat schrikken zijn geweest toen de huisarts voor de deur stond. Je onderbuik hield waarschijnlijk al rekening met "iets" ....?

Mag ik jullie ontzettend veel kracht toe wensen de komende weken waarin veel duidelijk moet worden.


Heel veel sterkte.

Rick & Mandy

Anoniem zei

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden ... Hopelijk vind je kracht en steun bij je gezin en naaste familie ... Dit moet verschrikkelijk zijn ...

Bij het zien van een update had ik dit niet zien aankomen ...

Veel sterkte

Dees zei

Heel veel sterkte de komende tijd, Patrice!

Desiree

famscheepensgoesorlando zei

wat is het leven toch onvoorspelbaar...bij de een zit je een blog te lezen waar het geluk van afstraalt (mattrob) en een minuutje later beland je in dit blogje wat ook een slik moment heeft maar dan geheel anders...
ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en hopenlijk kunnnen jullie toch een beetje genieten van de vakantie..in ieder geval valt het weer in nederland niet tegen...
sterkte dat zullen jullie nodig hebben ....
marij

Teleton zei

En dan ben je even stil......Onze zogenaamde zekerheden van zon, zee, plezier en vertier maken zo maar plaats voor zorg, angst, hoop en vrees.

En wij maar denken dat "het" altijd onverwacht gebeurt. Terwijl het eigenlijk veel "onverwachter" is dat er periodes zijn waarin je zorgeloos kunt genieten van het leven.

Hoe dan ook, de komende periode zal zeker niet zonder zorgen zijn. Wij wensen je vader en jullie gezin veel veerkracht zodat jullie, juist in deze nare tijd, op onverwachte momenten van elkaar kunnen genieten.

Lidy & Ton

Sonja zei

Wat een naar bericht, ik wens jullie heel veel kracht toe de komende tijd.

arianne zei

Patrice,

Sterkte voor jou, je gezin en natuurlijk je vader. En zoals hierboven al beschreven. Amerika loopt niet weg. Familie moet je koesteren.

groetjes Arianne

Twinmom1995 zei

Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd!